torsdag 21. mars 2013

Skappel genser

Da var Skappel genseren endelig ferdig strikket og ferdig sydd sammen. Som med så mange andre strikke prosjekter blir jeg ganske lei på slutten og derfor har genseren ligget i strikke kurven en stund før jeg nå har somlet meg til å sy den sammen.

Er ganske fornøyd med resultatet, med unntak at armene er litt for lange...arg. Jaja, til tross for at oppskriften er forandret til mindre størrelse og armene ikke er strikket lengre etter siste økning, så var de altså litt lange. Eller kanskje jeg har veldig korte armer!?... ;) Genseren er deilig og varm og blir garantert brukt fremover!



Fremstykke og bakstykket har jeg strikket like langt og i tillegg har jeg latt det være splitt i sidene.

Oppskrift: fra Maria Skappel sin blogg med endringer.
Garn: 6 nøster Dale Royal Alpakka og 7 nøster Dale Påfugl
Rundpinne nr 7 80 cm.

2 kommentarer:

  1. Så fin den vart!! :) Kjenner problemet med at ting vert liggende ja.... ;)

    SvarSlett
  2. Kjempeflott. Fint med like langt bak og fram. Prøvde å kommentere forrige innlegg, men det gikk ikkje. Vi får heller snakke om det på neste trilletur ;-)

    SvarSlett

Blir veldig glad om du legger igjen en kommentar!