søndag 1. desember 2013

1. Desember

Ja da var vi komt til 1. desember plutselig! Ungene var tidlig oppe og gledet seg til å åpne adventskalenderen. Her var det Pet Shop og Lego Friends til jentene. Marius som ikke skjønner bæret får ingen julekalender, men han er fornøyd bare han får rote litt i kjøkkenskuffene. Idag har vi bakt julemenner, perlet ting som skal henge på juletreet (ungene sitt juletre altså) og vi har vært i middagsbesøk i ettermiddag. Når vi kom hjem satt vi i stuen og så på rakettene som ble sendt opp etter tenning av julegranen ved Ole Bull.

Jeg har sett frem til å finne frem kassene med advents- og julepynt, men idag har jeg vært inne på tanken om vi bare må droppe juletreet.
Minstemann har enormt lange fingrer og jeg tipper treet er tømt for pynt fra midten og ned den første dagen. Kanskje han t.o.m begynner og klatre i treet også. Ungene derimot gleder seg til å pynte treet sitt med nye prinsessekuler. Disse kulene av en av tingene jeg kjøpte da jeg var i København og med to jenter i huset kunne jeg ikke gå forbi. De er av plast så forhåpentligvis kan de brukes helt til prinsessen-tiden er over.

Det eneste som kan minne om at vi nærmer oss jul er fire adventslys trykt sammen på et lite lysfat og en nisse som har funnet veien inn i stuen. Kanskje lysten til å pynte litt kommer snikende imorgen!

Prinsessekuler fra Disney Store


Ha en fin kveld!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir veldig glad om du legger igjen en kommentar!