tirsdag 11. desember 2012

Julelys

De siste gangene jeg har vært å handlet, har jeg sett etter servietter med fine julemotiv. Jeg har lenge tenkt at jeg skulle prøve å lage mine egen julelys, dvs dekorere kubbelys med servietter. Forrige kvelden fant jeg frem hvite kubbelys og noen servietter jeg hadde kjøpt til formålet. Desverre så fant jeg ut at saksen jeg har, klipper bare 1 cm om gangen, veldig dårlig med andre ord, så det var litt vanskelig å klippe rette kanter.

Men som et førstegangsprosjekt syns jeg resultatet ble fint! Da gjenstår det bare å tenne i et lys og se hvordan det brenner. Viss det brenner fint, blir det store innkjøp av hvite kubbelys på Ikea og masseproduksjon til alle anledninger! 

2 kommentarer:

  1. Kjempefine!! Kordan fester du dei på lysene? Litt grønn... ;)

    SvarSlett
  2. Takk! Veldig enkelt...du varmer ei skje over et telys og stryker den over servietten. Da vil servietten feste seg i den oppvarma talgen.

    SvarSlett

Blir veldig glad om du legger igjen en kommentar!