fredag 19. september 2014

Serviett decoupage - The Fox

Jeg har for første gang prøvd meg på decoupage med servietter. For lenge siden kjøpte jeg et lite sett med decoupage pensler, svamper og lim, men bortsett fra det kan jeg ingenting om teknikker for decoupage. En gang tidligere har jeg brukt glansbilder og det kan du se her.
 
Det var lettere sagt enn gjort å få det fint med servietter. Etter du tar vekk ett eller to lag av servietten sitter du igjen med en gjennomsiktig-tynn del med print som er lett å ødelegge. Jeg smurte lim utover hele glasset før jeg begynt forsiktig å lime på servietten, men jeg tror det er lurere å ta en liten del av gangen. Her ser du resultatet;
 

 
Serviettene har jeg kjøpt på Nille og decoupage settet på Europris.
 
Idag er det bursdag i dette huset. Marius fyller 2 år og vi begynte dagen med "Happy birthday to you" (for den kjenner han fra barnehagen)flagg, ballonger og gaver. Han var helt i ekstase! Av alle gavene var det traktor boken som var mest spennende. Han elsker traktorer, gravemaskiner og andre store kjøretøyer! En skikkelig gutte-gutt!
 
Hipp hipp hurra for Marius!
 
 

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir veldig glad om du legger igjen en kommentar!